Aandacht voor diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid

25 maart 2024

In een bibliotheek waar iedereen welkom is, zijn diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid (DIG) belangrijke thema’s. Daarom organiseerden de POI’s Rijnbrink, Probiblio, Bibliotheeknetwerk Flevoland, Biblionet Drenthe en Cubiss de landelijke DIG-dag op 5 maart 2024. Deze dag stond in het teken van inspiratie, kennisdeling en netwerken, met een keynote, diverse deelsessies en een panelgesprek met ervaringsdeskundigen.
Lees verder op bibliotheekblad.nl

De Nieuwe Bibliotheek en Flevomeer Bibliotheek waren goed vertegenwoordigd op deze dag. Dit laat wel zien dat zij dit net als BNF een belangrijk thema vinden.

Ben je nieuwsgierig naar een sfeerimpressie van de dag? Bekijk hier een filmpje in minder dan drie minuten.

Wil je meer weten over het thema? Stuur dan een email naar Fatima: f.essabani@bnfl.nl