Hoe gaat het met ons?

20 mei 2020

Het Corona virus bepaalt momenteel ons leven. We maken iets mee dat ongekend is voor naoorlogse generaties. Hoe vinden we het om thuis te zitten? Hoe is het om thuis onderwijs te volgen? Wat betekent het om in deze tijd ondernemer te zijn?

De Coronacrisis leidt tot oneindig veel verhalen. Omroep Flevoland, Batavialand en de Flevolandse bibliotheeksector hebben de handen ineen geslagen om persoonlijke verhalen van Flevolanders vast te leggen.

Kijk ook op: www.hoegaathetmetons.nl  voor alle items en informatie.

Vervolg innovatieve samenwerking

De indringende portretserie ‘Hoe gaat het met ons? Flevolanders in coronatijd’ krijgt een bijzonder vervolg. De portretserie wordt gebruikt voor een digitale verhalentafel, geschiedschrijving en onderzoek. Provincie Flevoland stelt hiervoor € 20.000 beschikbaar uit het Innovatiefonds Bibliotheekfunctie. Vanaf oktober 2020 komen de portretten, aangevuld met beeldmateriaal en achtergrondinformatie op www.flevolandsgeheugen.nl. Daarnaast gaat een digitale verhalentafel rondreizen langs bibliotheken, scholen, verzorgingshuizen en overheidsgebouwen. BNF werkt hiervoor wederom samen met de Flevolandse bibliotheken, erfgoedpark Batavialand en Omroep Flevoland.

Verhalen, geschiedschrijving en onderzoek

Rond de digitale tafel kunnen bezoekers met elkaar spreken over de impact van het coronavirus op hun leven. Ook kunnen ze hun verhalen achterlaten. De bibliotheken willen van de verhalentafel een bron maken van debat, dialoog en educatie. Na de rondreis door de provincie krijgt de tafel een plek in Batavialand. Dit museum wil de verhalen gebruiken als mondelinge geschiedschrijving van Flevolanders in coronatijd. Zo wordt het een informatiebron voor onderzoekers.

Lees hier de volledige tekst van het persbericht [https://www.flevoland.nl/actueel/innovatiefonds-bibliotheken-geeft-vervolg-aan-port]

Portret van Pastor Gert den Boef uit Dronten

Portret van familie Groen uit Almere Stad