Springlezend LIVE op 24 mei – Voortgezet onderwijs

4 mei 2023

Na het grote succes van de eerste uitzending, vindt op woensdagavond 24 mei de tweede editie plaats van Springlezend LIVE, dé interactieve talkshow over leesonderwijs. De talkshow van en voor docenten begint om 19.30 uur en is zowel online te bezoeken als live (in De Nieuwe Bibliotheek Almere).

Wil jij meepraten over actuele onderwerpen rondom leesbevordering en geïnspireerd worden door collega’s? Meld je dan nu aan!

Deze editie draait om de vraag: hoe motiveer je de leerling? Hoe krijg je de hele klas aan het lezen, ook die ene leerling die echt niet van lezen houdt? Praat mee of luister hoe collega’s omgaan met kwesties waar je zelf ook tegenaan loopt.

De talkshow wordt gepresenteerd door docenten Bart Gielen en Daphne Acoca. Tafelgasten zijn o.a. de bevlogen docent Matijs Lips, mediathecaris Miranda van Roosmalen en auteur Maren Stoffels. Zij vertellen hoe zij leerlingen enthousiasmeren voor lezen. Natuurlijk krijg je volop boekentips en spoken word-artiest Babs Gons brengt een ode aan de docent.

Alle aanwezigen in de bibliotheek (Stadhuisplein 101, Almere) krijgen een boek cadeau van Maren Stoffels. Na afloop van het programma is er een meet & greet met de auteur, en is er gelegenheid om onder het genot van een drankje met vakgenoten door te praten.

Wil je vooraf al meepraten over het programma? Laat het ons weten via springlezend@lezen.nl.

Springlezend LIVE
Woensdagavond 15 maart
19.30 uur tot ongeveer 20.30 uur

Gratis aanmelden en meer informatie via springlezend.nl/live.